Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Čekání na Ježíška

„Maminko, a kdy už přijde Ježíšek?“ Ellenka na mě upřela svá rozzářená očka plná radostného očekávání. „Už brzy. Dneska se ještě vyspinkáš a zítra…“ „Zítra už tu bude?“skočila mi nedočkavě do řeči. „Ano, zítra už přijde.“

Pohladila jsem ji po kudrnatých vláskách. Přitiskla se ke mně a silně mě objala.

„Maminko, já tě mám stejně nejraději. Jsi moje milovaná maminečka.“

„Já tě mám taky moc ráda, ty můj andílku.“

„A maminko, budeš mi večer povídat pohádku?“

„To víš, že budu. Jakou bys chtěla?“

„O Ježíškovi. Maminko, prosím, budeš mi povídat o Ježíškovi?“

„Budu. Ale teď už si upaluj vyčistit zoubky, nebo se té pohádky nedočkáš.“

S jásotem odběhla do koupelny a já slyšela, jak si přitáhla stoličku, aby dosáhla na kartáček a zubní pastu.

Posadila jsem se a sledovala oknem padající, sněhové vločky. Sypaly se a sypaly, jako by se ten někdo nahoře rozhodl udělat dětem ty nejkrásnější Vánoce. Byly tak veliké, až přecházel zrak. Krásné, nadýchané, ladně kroužící před skleněnou výplní okna. Přes ulici svítila lampa a osvětlovala tu zimní nádheru. Byla to kouzelná, předvánoční noc. Taková, kterou málokteré dítě prospí v klidu. Taková, kdy máte chuť vyrazit do ulic a jako malé děti chytat padající vločky rovnou do pusy.

Ulice i chodníky byly pokryté sněhem. Vločky dokonale skryly všechny stopy.

Z myšlenek mě vytrhla moje malá princezna.

„Maminko, co děláš?“

„Dívám se na to, jak krásně sněží. Pojď a podívej se se mnou. Vidíš ty vločky, jak jsou veliké a krásné?“

„Hm, vidím. To je asi sype Ježíšek.“

„Ježíšek? Myslíš, že vločky sype Ježíšek?“

„Ano, musí. Protože by jinak zítra nemohl jet na sáňkách a rozdávat dárečky. To nevíš, mami?“ podívala se na mě tázavě.

„To je pravda, kdyby nebyl sníh, nemohl by jet na sáňkách,“ usmála jsem se na ni.

Najednou mě silně chytla za ruku a krátce mě pevně stiskla.

„Maminko, maminko, támhle je Ježíšek!“

„Kde?“ podivila jsem se.

„Támhle, podívej. Támhle je,“ hlásek jí vzrušením přeskakoval. Prstíčkem ukazovala do dálky. Nevěděla, jestli šeptat, nebo křičet. „Podívej, podívej! To je on!“

A opravdu. Z tmavého rohu ulice vycházel drobný muž zahalený v dlouhém zimním vaťáku s ušankou na hlavě a v ruce nesl objemnou tašku.

Pomalých krokem se šoural zasněženým chodníkem. Asi byl hodně starý a každý krok mu činil značnou námahu. Šel pomalu, se sklopenou hlavou, aby ochránil obličej přívalu vloček.

„Maminko, to je Ježíšek. Kam jde? Už jde k nám? Už jsou Vánoce?“ ptala se Ellenka a nemohla ze staříka spustit oči.

„Elluško, já nevím, kam jde. Vánoce jsou až zítra. Možná jde k někomu, kdo zítra nebude doma,“ snažila jsem se zachovat kouzlo toho okamžiku.

„Maminko a můžeme na něj zavolat, aby šel k nám?“ chtěla vědět Ellenka.

„To nemůžeme. Na Ježíška se nemůže takhle volat, mohl by se leknout a zmizet.“

„Aha,“ řekla trochu zklamaně. „Maminko, ale dívat se můžeme viď? To Ježíškovi nevadí, že ne?“

„Ne, to Ježíškovi nevadí. Zhasneme a budeme se dívat na to, kam jde.“

Zhasla jsem a v tichosti se vrátila zpátky k oknu. Pozorovaly jsme toho starého pána, dokud se nám neztratil z dohledu.

Ten večer jsem už pohádku nevyprávěla. Nebyla potřeba.

A ráno? Ráno přišly přeci ty opravdové Vánoce a my čekaly na toho našeho, opravdového Ježíška.

Autor: Daniela Bulířová | úterý 28.11.2017 20:37 | karma článku: 11,78 | přečteno: 388x
  • Další články autora

Daniela Bulířová

V Čechách máme Ježíška

Dárečky rozdané, řízky snědené, kapr v mnoha domácnostech doplaval... Na smrčku pomalu začíná usychat jehličí.

26.12.2017 v 13:41 | Karma: 19,42 | Přečteno: 539x | Diskuse| Ona

Daniela Bulířová

Advent, kdy jsem plakala

Bylo to jednoho sychravého, říjnového odpoledne, kdy jsem se svými dcerkami šla vyvenčit psa. Bylo chladno a tak jsem se těšila, až se vrátíme domů, do tepla. Holčičky se honily se psem, tváře jim zčervenaly a od pus jim šla pára.

26.11.2017 v 12:58 | Karma: 19,47 | Přečteno: 639x | Diskuse| Ona

Daniela Bulířová

Proč je důležité mít se rád?

Mít se rád...něco tak prostého, přirozeného, chtěného, toužícího, radostného, vrozeného a přesto pro některé z nás tolik složité, zamotané, nemožné, neuskutečnitelné, zraňující.

20.11.2017 v 8:48 | Karma: 12,17 | Přečteno: 429x | Diskuse| Ona

Daniela Bulířová

Je snadné být šťastný, když....

Je snadné být šťastný, když kolem sebe vidíš rozesmáté tváře svých blízkých. Je snadné být šťastný, když jsi zdravý.

9.11.2017 v 7:36 | Karma: 8,56 | Přečteno: 315x | Diskuse| Ona

Daniela Bulířová

Kdy jste silní?

Kdy se cítíte být silní? Ve kterých oblastech vašeho života se cítíte sebejistě? Kdy naposledy jste zažili situaci, ve které jste o sobě nepochybovali?

8.11.2017 v 7:07 | Karma: 7,82 | Přečteno: 205x | Diskuse| Ona
  • Nejčtenější

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Podvod století za 2,4 miliardy. Ortinskému hrozí osm let a peněžitý trest 25 milionů

29. dubna 2024  6:21,  aktualizováno  13:19

Luxusní auta, zlaté cihly, diamanty a drahé nemovitosti. To vše si kupoval osmadvacetiletý Jakub...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

Hromadná nehoda u letiště blokuje Pražský okruh, jedno z aut je na střeše

29. dubna 2024  16:33,  aktualizováno  17:56

Všechny složky integrovaného záchranného systému zasahovaly na 27. kilometru Pražského okruhu, kde...

Řidič auta taženého na laně si zamkl volant, neovladatelný vůz skončil v kolejišti

29. dubna 2024  17:52

K neobvyklé nehodě vyjížděli policisté a hasiči na místo nedaleko Hanušovic na Šumpersku, kde...

Česko a Německo sdílí pohled na válku Ruska proti Ukrajině, řekl Pavel

29. dubna 2024  6:03,  aktualizováno  17:20

Česko a Německo podle prezidenta Petra Pavla sdílí pohled na válku Ruska proti Ukrajině, na...

Čarodějnice bez ohňů? V části Česka vydali zákaz, hrozí požáry

29. dubna 2024  15:14,  aktualizováno  17:02

Ve Středočeském kraji se od úterý nesmí zapalovat oheň, a to ani na zahradách v blízkosti lesa nebo...

Allgemein öffentliches Krankenhaus Spittal/Drau
Ärztin/Arzt für Innere Medizin

Allgemein öffentliches Krankenhaus Spittal/Drau

nabízený plat: 172 000 - 273 000 Kč

  • Počet článků 28
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 407x
Jsem maminkou pěti dětí, lektorkou, koučkou, autorkou knihy Cesta ze dna vzhůru.
Nejsem žena, kterou lze strčit do škatulky. Jsem živel. Miluji život a vše co přináší. To dobré, i to špatné.

Život je cesta, po které stojí za to jít.

Seznam rubrik